حداکثر عمر مفید لاستیک خودرو شما چقدر است؟

شنبه 16 بهمن 1400 259 بازدید کننده گروه دانستنی ها

معمولا اگر عمق آج تایر خودرو در حد معقولی باشد، مالک فرض می‌کند که تایر سالم است و مشکلی ندارد؛ فارغ از آنکه به نسبت به فاکتور مهم سن تایر تاملی نموده باشد. این اهمال می‌تواند بسیار خطرناک باشد. یادتان نگه دارید که تایرهای قدیمی ورای میزان صاف شدگی و عمق آج‌ها، می‌توانند بسیار خطرناک و مهلک باشند.

گرچه به طور رسمی هیچ تاریخ انقضای خاصی برای تایرها اعلام نمی‌شود اما خودروسازان توصیه می‌کنند که حداکثر پس از گذشت شش سال حتما بایستی تایرها تعویض گردند.

به عنوان مثال در یک تصادف در سال 2008 میلادی، راننده فورد اکسپلورر مدل 1998 بجای خرید لاستیک نو برای خودرویش، از تایر کهنه استفاده می‌کند. دو هفته بعد حین حرکت تایر خودرو می‌ترکد، خودرو منحرف شده و موجب مرگ یک موتور سوار می‌شود. تحلیل‌ها نشان داد که عمر آن تایر کهنه بیش از 10 سال بوده است. همچنین در تصادف پورشه کاررا جی تی که بازیگر معروف پل واکر سرنشین آن بود، تایرها بیش از ۹ سال عمر داشتند و احتمالا موجب کاهش کنترل‌پذیری خودرو بوده‌اند.


حداکثر عمر مفید لاستیک خودرو شما چقدر است؟خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو: یدک حقیقت2/5/2022معمولا اگر عمق آج تایر خودرو در حد معقولی باشد، مالک فرض می‌کند که تایر سالم است و مشکلی ندارد؛... معمولا اگر عمق آج تایر خودرو در حد معقولی باشد، مالک فرض می‌کند که تایر سالم است و مشکلی ندارد؛ فارغ از آنکه به نسبت به فاکتور مهم سن تایر تاملی نموده باشد. این اهمال می‌تواند بسیار خطرناک باشد. یادتان نگه دارید که تایرهای قدیمی ورای میزان صاف شدگی و عمق آج‌ها، می‌توانند بسیار خطرناک و مهلک باشند.گرچه به طور رسمی هیچ تاریخ انقضای خاصی برای تایرها اعلام نمی‌شود اما خودروسازان توصیه می‌کنند که حداکثر پس از گذشت شش سال حتما بایستی تایرها تعویض گردند.به عنوان مثال در یک تصادف در سال 2008 میلادی، راننده فورد اکسپلورر مدل 1998 بجای خرید لاستیک نو برای خودرویش، از تایر کهنه استفاده می‌کند. دو هفته بعد حین حرکت تایر خودرو می‌ترکد، خودرو منحرف شده و موجب مرگ یک موتور سوار می‌شود. تحلیل‌ها نشان داد که عمر آن تایر کهنه بیش از 10 سال بوده است. همچنین در تصادف پورشه کاررا جی تی که بازیگر معروف پل واکر سرنشین آن بود، تایرها بیش از ۹ سال عمر داشتند و احتمالا موجب کاهش کنترل‌پذیری خودرو بوده‌اند.5.0

ارسال به تمامی نقاط ایران

پشتیبانی 24 ساعته

پرداخت در محل

روز ضمانت بازگشت