تسمه خودرو قطعه‌ای مهم در سیستم انتقال قدرت خودرو است که وظیفه انتقال حرکت و نیرو از موتور به سایر اجزای خودرو را بر عهده دارد که باید از نمایندگی فروش انواع تسمه خریداری شود. مکانیزم عملکرد تسمه خودرو به این صورت است که تسمه می‌تواند نیروی چرخشی به وجود آمده در موتور را به سایر اجزا منتقل کند و سبب حرکت آن شود. تسمه خودرو از جنس لاستیک ساخته شده که نوع و اندازه تسمه بستگی به نوع موتور، سیستم انتقال نیرو و نیازهای خودرو دارد. تسمه‌های متعددی وجود دارند که میتوان به تسمه تایم یا تسمه تایمینگ، تسمه پروانه یا تسمه فن، تسمه کولر، تسمه دینام، تسمه هیدرولیک اشاره کرد.

 

خرید تسمه خودرو

 

با خرید تسمه خودرو عملکرد چرخ دنده خودرو خود را آسان کنید تا از خرابی موتور و خسارات هایی که در پی دارد تا حد زیادی جلوگیری شود. انواع تسمه خودرو از قطعات اصلی و حیاتی در عملکرد خودرو که برای انتقال قدرت از موتور به سایر اجزای خودرو از جمله ژنراتور، پمپ، کمپرسور و ترمز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر تسمه خودرو به طور صحیح کار نکنند یا آسیب ببینند عملکرد اتومبیل تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و احتمال دارد باعث خرابی‌های جدی شود. پس خرید تسمه خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا عملکرد بهینه و ایمنی موتور خودرو تضمین شود.

 

 

انواع تسمه خودرو با بهترین کیفیت

 

خرید انواع تسمه خودرو با بهترین کیفیت عملکرد صحیح موتور را تضمین خواهد کرد. تسمه خودرو انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها نقش مهمی در عملکرد و عمر موتور خودرو ایفا می‌کنند. به همین علت نگهداری و تعویض به موقع تسمه خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

  • تسمه تایم یا تایمینگ در موتورهای درون سوز خودرو برای هماهنگ کردن حرکت سوپاپ‌ها و میل لنگ استفاده می‌شود. تسمه تایم از جنس لاستیک با الیاف نایلونی یا کویل فولادی ساخته می‌شود.
  • تسمه دینام برای انتقال قدرت از میل لنگ به ژنراتور یا دینام خودرو استفاده می‌شود. وظیفه اصلی تسمه دینام تامین انرژی الکتریکی برای شارژ باتری و تامین برق مورد نیاز برای سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی خودرو می‌باشد.
  • تسمه فن یا همان تسمه پروانه برای انتقال قدرت از میل لنگ به فن خنک‌کننده رادیاتور است که در نهایت موتور را خنک می‌کند. وظیفه اصلی آن فراهم کردن حرکت چرخشی فن خنک‌کننده موتور است تا هوا به سمت موتور برود و آب رادیاتور را خنک کند.
  • تسمه کولر برای انتقال قدرت از میل لنگ به کمپرسور سیستم تهویه و کولر خودرو استفاده می‌شود. وظیفه اصلی آن فراهم کردن حرکت چرخشی کمپرسور کولر است که گاز فشرده شده توسط کمپرسور به سیستم تهویه و کولر خودرو منتقل شده و هوا را سرد خواهد کرد.
  • تسمه هیدرولیک به صورت مستقیم با یک پمپ هیدرولیکی متصل می‌شود که برای ایجاد فشار هیدرولیک در سیستم‌های مختلف مانند ترمز هیدرولیک، دنده اتوماتیک و سیستم هیدرولیکی تعلیق خودرو قابل استفاده است.

 

نکات مهم در خرید تسمه خودرو

 

قیمت خرید تسمه تایم انواع خودرو با یکدیگر متفاوت است و برای تمامی خودروها یکسان نمی‌باشد. شما می‌توانید انواع تسمه تایم خودرو را از برندهای فانتوم، دانگیل و دیگر برندهای باکیفیت تولیدکننده تسمه خودرو خریداری کنید تا با عمرطولانی و فراهم آوردن کیفیتی بالا سبب بهتر کارکردن موتور اتومبیل شما شود.

  1. قبل از خرید تسمه تایم خودرو ابتدا نیاز خودرو را بررسی و تسمه مربوط به خودرو خود را تهیه کنید.
  2. در صورت تعویض تسمه تایم قبلی حتما آن را مورد بررسی قرار دهید و علت خرابی را متوجه شوید.
  3. چک کردن تاریخ تولید نیز از موارد بسیار مهم است و باید از خرید تسمه خودرو کهنه بپرهیزید چون سریعا خراب شده و نیاز به تعویض مجدد دارد.
  4. انواع تسمه تایم خودرو را از فروشگاه‌های معتبر که گارانتی دارند تهیه کرده تا خیال شما از بابت سلامت کالای خریداری شده راحت باشد.
  5. پس از خرید تسمه خودرو مطمئن شوید که توسط افراد متخصص به درستی نصب گردد. نصب نادرست می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی برای موتور و سیستم‌های دیگر خودرو شود.

 

علائم خرابی تسمه تایم خودرو

 

تسمه تایم یکی از بخش‌های حیاتی در سیستم موتور خودرو است و هرگونه مشکل یا خرابی در آن می‌تواند عواقب جدی برای عملکرد موتور داشته باشد.

  • صدای عجیب از سمت موتور
  • عملکرد نامنظم موتور
  • از دست رفتن توانایی شتاب
  • نشت روغن یا آب از موتور
  • انتشار دود از سیلندرها

 

 

قیمت انواع تسمه خودرو 

 

قیمت انواع تسمه خودرو با توجه به نوع اتومبیل، تسمه انتخابی شما و کیفیت آن متغیر است. در فروشگاه لوازم یدکی یدک حقیقت امکان فروش اینترنتی انواع تسمه خودرو برای شما مهیا می‌باشد. تمامی تسمه‌های موجود در فروشگاه ما از برندهای معتبر و بهترین کیفیت موجود است و با داشتن گارانتی و ضمانت اصل بودن کالا خیال شما از بابت خرید تسمه خودرو اصل و باکیفیت راحت خواهد شد.

 

 

سوالات متداول

 

چقدر زمانی باید تسمه خودرو تعویض شود؟

 

زمان تعویض تسمه بستگی به مدت زمان و کیلومترهایی که خودرو طی می‌کند و همچنین توصیه‌های تولیدکننده دارد.

 

چگونه متوجه شویم که تسمه خودرو نیاز به تعویض دارد و زمان خرید انواع تسمه خودرو فرا رسیده؟

 

علائمی مانند صداهای غیرعادی، نشت روغن یا آب، عملکرد نامنظم موتور و افت شتاب می‌تواند نشانه‌های تعویض تسمه باشد.

 

چه عواملی در فهمیدن اصل بودن تسمه خودرو موثر است؟

 

خرید تسمه خودرو فروشندگان معتبر، بررسی نشانه‌ها و تاییدیه‌های مربوطه از تولیدکننده و همچنین بررسی بسته‌بندی و برچسب‌های موجود می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که تسمه اصلی را خریداری کرده‌اید.

ارسال به تمامی نقاط ایران

پشتیبانی 24 ساعته

پرداخت در محل

روز ضمانت بازگشت