دسته موتور ماشین یکی از اصلی‌ترین قطعات موتوری خودرو به شمار می‌رود. قطعه‌ای کوچک که حفظ تعادل ماشین و تحمل وزن سنگین موتور را بر عهده دارد. دسته موتور نقش تکیه گاه را دارد تا موتور با کمک آن با تعادل و ثبات بیشتر وظایف خود را انجام دهد.

خرید دسته موتور خودرو

هنگام خرید دسته موتور باید به یک سری نکات مهم توجه داشت. توجه به نوع خودرو و همچنین توجه به گیربکس‌ ماشین که دنده‌ای یا اتوماتیک است؛ در خرید این کالا بسیار اهمیت دارد. دسته موتور خودرو در جهت‌های مختلف خودرو قرار می‌گیرد. بنابراین هنگام خرید دسته موتور به جایگاه آن دقت داشته باشید تا خریدی متناسب با نیاز خود انجام دهید. 

عملکرد دسته موتور در خودرو 

عملکرد دسته موتور خودرو به گونه‌ای است که با قرار گرفتن بین موتور و بدنه‌ی خودرو، موجب تعامل در عملکرد موتور و جلوگیری از ضربه‌های شدید در موتور خودرو می‌شود. قطعاتی مانند دسته موتور نقش کمکی و تاثیرگذاری در سیستم موتور ایفا می‌کنند. بدین صورت که دسته موتور با ضربه گیری موتور در یک عملکرد بی نقص عمل می‌کند. بنابراین می‌توان گفت دقت در خرید دسته موتور خودرو به اندازه سایر اجزای موتور خودرو اهمیت دارد. 

علائم خرابی دسته موتور خودرو

علائم خرابی دسته موتور خودرو برای همگان قابل لمس است و باید برای تعمیر و حتی تعویض هر چه سریع‌تر این قطعه اقدام کنند. علائم خرابی دسته موتور به شرح زیر است: 

  • لرزش بیش از حد خودرو حتی در حالت پایدار و ایستا 
  • صدای ناهنجار و غیرعادی موتور در حالت روشن و قبل از فشردن پدال گاز 
  • صدای شدید و بیش از حد خودرو در هنگام استارت خودرو 
  • لرزش غیر عادی دسته دنده خودرو و حس کردن انتقال لرزش از گیربکس به اتاقک ماشین 
  • ضربات شدید شاسی و بدنه به جلوبندی حتی در دست اندازهای سطحی 
  • شنیدن صدای تق تق یا ضربه هنگام حرکت اولیه خودرو  

نکات مهم خرید دسته موتور خودرو

ابتدا برای خرید دسته موتور خودرو بودجه خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن اقدام کنید. دسته موتور انواع مختلفی دارد: دسته موتور بالا، پایین و سمت چپ. در نتیجه پیش از خرید از یک متخصص مشاوره بگیرید که کدام یک از این انواع دسته موتور خراب است و باید تعمیر شود. سپس به دنبال خرید مناسب بروید. همچنین جنس دسته موتور، گارانتی، نوع بسته بندی و اصل بودن کالا جزو مواردی است که باید قبل از خرید به آن توجه داشت. 

لیست قیمت دسته موتور خودرو 

لیست قیمت دسته موتور خودرو بسته به نوع خودرو شما رنج قیمت متفاوتی دارد. براساس نوع محصول، جنس، برند تولید کننده می‌تواند متفاوت باشد. همچنین جایگاه دسته موتور خودرو نیز بسیار مهم است و در هزینه‌ای که در بر می‌گیرد تاثیرگذار است. 

 

سوالات متداول

بهترین برند برای خرید دسته موتور خودرو چیست؟ 

از برندهای معتبر می‌توان به شرکت‌های ایساکو، دیناپارت، سایپا، امیرنیا و ... اشاره کرد. 

هزینه تعویض دسته موتور ماشین کدام‌اند؟ 

هزینه اجرت تعویض دسته موتور با توجه به خودرو و نوع آن متفاوت است. 

ارسال به تمامی نقاط ایران

پشتیبانی 24 ساعته

پرداخت در محل

روز ضمانت بازگشت