بوش و پیستون خودرو ازجمله مهم ترین قطعات موتوری خودرو هستند. بوش در موتورهای احتراق داخلی یا درون سوز به عنوان منبع ایجاد شعله برای احتراق مخلوط سوخت و هوا استفاده می‌شود. در موتورهای بنزینی، بوش برقی توسط سیستم ایجاد جرقه تولید می‌شود که منجر به احتراق مخلوط سوخت و هوا در داخل اتاق احتراق می‌شود. احتراق ایجاد شده باعث تولید نیروی مورد نیاز برای حرکت خودرو می‌شود. پیستون یکی دیگر از قطعات مهم در سیلندر موتور حرکت شناخته شده که وظیفه آن تبدیل انرژی احتراق به انرژی حرکتی است. وقتی بوش شعله‌ور می‌شود فشار ایجاد شده در سیلندر، پیستون را به پایین فشرده می‌کند تا انرژی حرکتی پیستون تامین شود. سپس انرژی تولید شده به شافت موتور منتقل تا نیروی حرکت خودرو را ایجاد کند.

به همین دلیل بوش و پیستون دو قطعه مهم و اساسی در عملکرد موتور هستند که در سیستم حرکتی خودرو نقش مهمی دارد.

 

خرید بوش و پیستون

 

با خرید بوش و پیستون اصل مهم‌ترین قطعه تشکیل دهنده موتور خودروی خود را تامین کنید و از داشتن موتور ماشین سالم نهایت لذت را ببرید. از آنجایی که سیستم سوخت اتومبیل از اهمیت بالایی برخوردار است پس باید انرژی لازم جهت حرکت خودرو تامین شود تا در آن هیچگونه اختلالی به وجود نیاید. علائمی مانند احتراق ناقص، افزایش مصرف سوخت یا آسیب به موتور از نشانه‌های تعویض و خرید بوش و پیستون می‌باشد.

 

 

انواع بوش پیستون

 

انواع بوش و پیستون توسط برندهای مختلف در انواع ابعاد و مناسب ماشین‌های گوناگون تولید می‌شود. طول عمر پیستون و بوش با یکدیگر متفاوت و به برند انتخابی و استفاده شما از ماشین وابسته است. انواع بوش پیستون برای نیازهای خاص خودرو تولید می‌شوند و برای هر خودرو متفاوت است.

 

 

بوش پیستون پژو 405

 

هنگام خرید بوش پیستون پژو 405 باید به برند آن توجه کنید تا برای ایجاد جرقه‌ای استاندارد و مطمئن برای احتراق سوخت در موتور درون سوز پژو 405 بهترین انتخاب را کرده باشید. بعد از تعویض بوش پیستون 405 بهتر است مدل و برند فابریکی آن را خریداری و نصب کنید.

 

بوش پیستون روا

 

بوش پیستون روآ از مهم‌ترین قطعه موتوری که از حلقه‌های فلزی تشکیل شده است تا پیستون بتواند به راحتی داخل سیلندر حرکت کند. خرید بوش پیستون روآ کارایی موتور را بالا می‌برد، از احتراق ناقص جلوگیری می‌کند و از مصرف سوخت جلوگیری خواهد کرد.

 

بوش پیستون 206

 

خرید بوش پیستون 206 که از قطعه موتوری مهم در خودروی پژو 206 تیپ 2 است از احتراق ناقص جلوگیری می‌کند و کارایی موتور 206 را بالا خواهد برد.

 

 

ساختمان و اجزای تشکیل دهنده بوش و پیستون

 

بوش و پیستون اجزای اساسی در موتور درون سوز هستند که در فرآیند احتراق و تبدیل انرژی سوخت به انرژی حرکتی نقش اساسی دارند. در ادامه ساختمان و اجزای تشکیل‌دهنده بوش و پیستون توضیح داده شده‌اند:

 

پیستون

  • بدنه پیستون به صورت استوانه از آلیاژ فولادی یا آلومینیوم ساخته شود.
  • سر پیستون به دیگر اجزای موتور مانند میله موتور وصل می‌شود.
  • برخی از پیستون‌ها دارای شناورهایی هستند که باعث کاهش اصطکاک پیستون با دیواره سیلندر می‌شوند.
  • حلقه‌ها روی بدنه پیستون در تماس با دیواره سیلندر قرار می‌گیرند تا روغن موتور را نگهدارند و از ورود گازهای احتراقی به مجاورت فضای سوخت کمک کنند.

 

بوش

  • ساختمان بوش از فلزات سنگین مانند فولاد یا آلیاژهای فولادی ساخته می‌شود که دارای ساختار استوانه‌ای هستند.
  • بوش دارای سوراخ‌هایی برای عبور سوخت و هوا به داخل از طریق سوخت‌رسانی و توزیع سوخت موتور است.
  • قسمت پایین بوش به میله موتور وصل می‌شود تا حرکت ایجاد شده توسط پیستون را به موتور منتقل کند.

 

کاربرد بوش پیستون در خودرو

 

خرید بوش و پیستون که دو عنصر اساسی در موتورهای خودرو هستند نقش بسیار مهمی در عملکرد آن دارند و در فرآیند احتراق و تبدیل انرژی سوخت به انرژی موثراند و بدون آن‌ها عملکرد موتور به طور کامل ممکن نیست.

  • تولید قدرت و حرکت
  • افزایش فشار داخل سیلندر جهت حرکت پیستون و موتور
  • هدایت و توزیع سوخت و هوا به سیلندر
  • انتقال انرژی به موتور
  • حفظ انطباق و انتقال حرکت

 

راهنمای خرید بوش و پیستون

 

راهنمای خرید بوش پیستون که در خرید بوش پیستون پژو 405، خرید پژو 206 و روآ باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  1. برای خرید بوش و پیستون قبل از هر چیز باید نیازهای موتور خودروتان از جمله ابعاد پیستون و بوش، جنس آنها و هر نیاز خاص دیگری که ممکن است داشته باشید را بررسی کنید.
  2. بهتر است برای خرید بوش و پیستون به فروشندگان معتبر مراجعه کنید تا قطعات اصل و با کیفیت در اختیار شما قرار گیرد.
  3. اطمینان حاصل کنید که ابعاد و مشخصات فنی بوش و پیستون با نیازهای موتور شما همخوانی دارد.
  4. باید از جنس استفاده شده در ساخت بوش و پیستون مطمئن شوید که از استاندارد لازم برخوردار است.
  5. در آخر عواملی مانند ضمانت، خدمات پس از فروش و شرایط پرداخت را هم در نظر بگیرید.

 

لیست قیمت انواع بوش و پیستون خودرو

 

با اطلاع از لیست قیمت بوش و پیستون انواع خودرو می‌توانید انتخاب بهتری هنگام خرید بوش و پیستون برای خودروهایی مثل روآ، 405 و 206 داشته باشید. برای انتخاب بهتر و داشتن محصولی باکیفیت و اصل که سلامت موتور خودرو را حفظ کند پیشنهاد می‌شود به فروشگاه قطعات و لوازم یدکی خودرو یدک حقیت مراجعه کنید. در سایت یدک حقیقت تمامی قطعات لوازم یدکی خودرو دارای گارانتی و ضمانت اصل بودن کالا می‌باشند.

 

 

سوالات متداول

چگونه باید از پیستون خودرو مراقبت کرد؟

برای مراقبت از پیستون باید از روغن موتور باکیفیت استفاده کنید و از رانندگی با دور موتور بالا که فشار زیادی را به موتور وارد می‌کنند بپرهیزید.

ارسال به تمامی نقاط ایران

پشتیبانی 24 ساعته

پرداخت در محل

روز ضمانت بازگشت