اتوماتیک استارت خودرو جزو قطعاتی برقی خودرو می‌باشد که بسیار حیاتی و مورد نیاز خودرو است. استارت خودرو در خودروهای جدید به صورت اتوماتیک و در خودروهای مدل پایین با سوییچ کار می‌کند. برای شروع حرکت خودرو، حتما باید این سیستم به خوبی کار کند. در غیر این صورت؛ نمی‌توان خودرو را روشن کرد و به حرکت در آورد.

 

نحوه عملکرد اتوماتیک استارت خودرو 

نحوه عملکرد اتوماتیک استارت خودرو زمانی است که استارت خودرو زده می‌شود. وقتی که سوییچ باز می‌شود، اتوماتیک استارت جریان برق ضعیفی را از سوییچ دریافت می‌کند. همچنین یک جریان الکتریکی قوی را از سمت باتری خودرو دریافت می‌کند و با انتقال آن به سوی استارت خودرو، وسیله نقلیه را به حرکت در می‌آورد. اتوماتیک استارت خودرو، به عنوان لوازم یدکی خودرو، ممکن است بارها مورد نیاز رانندگان قرار گیرد. 

 

انواع اتوماتیک استارت پراید

اتوماتیک استارت پراید یک قطعه الکترومکانیکی می‌باشد که وظیفه‌ی آن کمک به روشن شدن موتور خودرو پراید است. انواع اتوماتیک استارت پراید عبارتند از: مندو، والئو، یوگسلاو وغیره.

 

اتوماتیک استارت مناسب پراید

پراید یکی از انبوه ‌ترین خودروهای تولیدی کشور است. اتوماتیک استارت پراید ساختاری ساده دارد و معمولا یک قطعه تعویضی می‌باشد و با توجه به قیمت پایین آن در صورت خرابی، قطعه باید تعویض گردد. برای خرید اتوماتیک استارت مناسب خودرو پراید، باید به کیفیت و برند تولید کننده توجه زیادی داشته باشید تا مناسب‌ترین را برای خودرو خود انتخاب و خرید کنید. 

 

مهمترین نکات خرید استارت خودرو

هنگام خرید اتوماتیک استارت، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه داشت: 

  1. ظرفیت اتوماتیک استارت: توجه داشته باشید که استارتی که خریداری می‌شود؛ ظرفیت آن با استارت قبلی خود برابر باشد. 
  2. محل قرارگیری پیچ و اتصالات: در خرید اتوماتیک استارت به محل قرارگیری پیچ، چرخ‌ دنده و دیگر اتصالات دقت کنید. 
  3. تعویض کامل استارت: اگر یکی از قطعات استارت خودرو شما خراب است؛ بهتر است که کل استارت خودرو شما تعویض گردد.
  4. برند معتبر: خرید اتوماتیک استارت خودرو خود را از برند معتبر انجام دهید تا از کیفیت و دوام آن اطمینان کامل داشته باشید. 

 

لیست قیمت استارت پراید

لیست قیمت استارت پراید با توجه به نوع و برند قطعه متفاوت می‌باشد. برای خرید اتوماتیک استارت پراید و اطلاع از قیمت آن، می‌توانید با کارشناسان یدک حقیقت در ارتباط باشید تا شما را برای خرید هر چه بهتر راهنمایی کنند. 

 

سوالات متداول

چگونه می‌توان فهمید که اتوماتیک استارت خودرو خراب است؟ 

علائم خرابی اتوماتیک استارت خودرو می‌تواند شامل: استارت نخوردن خودرو و یا نیاز به چند بار تلاش برای روشن کردن موتور خودرو باشد. 

چه زمانی باید استارت خودرو را تعویض کرد؟ 

اگر تعمیر قطعه آسیب دیده مقرون به صرفه نباشد و یا قطعه به شدت آسیب داشته باشد؛ باید آن را کامل تعویض کرد.

ارسال به تمامی نقاط ایران

پشتیبانی 24 ساعته

پرداخت در محل

روز ضمانت بازگشت