رادیاتور خودرو یکی از قطعات موتوری خودرو است که نقش بسیار مهمی در سیستم خنک کننده موتور و تنظیم دمای آن را برعهده دارد. رادیاتور خودرو با انتقال حرارت از آب رادیاتور به بیرون ماشین جلوی افزایش بیش از حد دمای موتور را می‌گیرد و از آسیب‌های جدی مانند داغ شدن پیستون، ترک خوردن سرسیلندر، ذوب شدن رینگ و قفل شدن موتور جلوگیری می‌کند. این فرآیند باعث خنک شدن آب رادیاتور می‌شود و از حرارت زیاد آن جلوگیری می‌کند. به همین دلیل نحوه صحیح کارکرد و خرید رادیاتور خودرو بسیار مهم است و سبب طولانی شدن عمر موتور ماشین شما خواهد شد.

 

خرید رادیاتور بخاری خودرو

با خرید رادیاتور بخاری خودرو در فصول سرد سال، گرما را به داخل ماشین خود بیاورید؛ به همین دلیل اگر رادیاتور بخاری به درستی کار نکند یا آسیب ببیند در فصل سرد سال سرمای زیادی به داخل خودرو هدایت خواهد شد. رادیاتور بخاری خودرو نقش مهمی در گرمایش کابین خودرو در فصل سرما دارد که برای راحتی و ایمنی سفرهای جاده‌ای از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

عملکرد رادیاتور بخاری خودرو 

برای خرید رادیاتور بخاری خودرو باید از عملکرد صحیح آن مطلع شوید تا سیستم گرمایشی مطلوبی داشته باشید. رادیاتور بخاری خودرو گرما را از آب رادیاتور موتور می‌گیرد و آن را به داخل فضای خودرو منتقل می‌کند تا فضا خودرو گرم شود. در رادیاتور بخاری معمولی آب گرم از موتور خودرو به رادیاتور بخاری می‌رسد. آب گرم از طریق لوله‌های داخلی رادیاتور بخاری عبور می‌کند و با استفاده از فن هوا از سردترین نقطه فضای خودرو به سمت لوله‌های رادیاتور بخاری هدایت می‌شود. به همین دلیل خرید رادیاتور بخاری خودرو آب گرم را از لوله‌های رادیاتور بخاری عبور می‌دهد تا هوای گرم بتواند به داخل خودرو برسد.

 

علائم خرابی رادیاتور بخاری

با دانستن اطلاعاتی درباره علائم خرابی رادیاتور بخاری می‌توانید تا حد زیاد از آسیب به قطعات داخلی موتور جلوگیری کنید و باعث اتلاف انرژی بیشتر در موتور ماشین خود شوید. در صورت وجود علائم خرابی باید هرچه زودتر نسبت به خرید رادیاتور بخاری اقدام کنید.

  • عدم انتشار گرما از دریچه بخاری
  • استشمام بوی آب رادیاتور در کابین ماشین
  • نشت آب رادیاتور
  • عملکرد نامناسب فن خودرو
  • ایجاد بخار روی شیشه و از بین نرفتن آن
  • افزایش دمای موتور

 

تعویض رادیاتور بخاری خودرو

تعویض رادیاتور بخاری خودرو برای حفظ عملکرد صحیح و ایمن بخاری لازم است. رادیاتور بخاری قطعه‌ای مهم که آب رادیاتور را از موتور به بخاری منتقل می‌کند و باعث گرم شدن کابین خودرو می‌شود. برای تعویض رادیاتور بخاری بهتر است آن را دست متخصص بسپارید تا هنگام خرید رادیاتور بخاری خودرو آن را به درستی نصب کند اما با این حال مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا خودرو را خاموش کنید و منتظر بمانید تا موتور سرد شود
  2. سپس آب رادیاتور را خارج کنید
  3. بعد از آن لوله‌های ورودی و خروجی رادیاتور بخاری را از رادیاتور جدا کنید
  4. سپس پیچ‌های نگهدارنده رادیاتور بخاری را باز کنید و رادیاتور قدیمی را از جای خود بردارید
  5. بعد از آن، رادیاتور جدید را در جای خود قرار داده و پیچ های نگهدارنده را محکم ببندید
  6. لوله های ورودی و خروجی رادیاتور بخاری را به رادیاتور متصل کنید و شیر آب رادیاتور را باز کنید.
  7. در نهایت بخاری را روشن کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

 

لیست قیمت رادیاتور بخاری خودرو

با اطلاع از لیست قیمت رادیاتور بخاری خودرو می‌توانید برای خرید رادیاتور بخاری خودرو تصمیم بهتری بگیرید. تعویض به موقع رادیاتور ضامن سلامتی موتور ماشین شما است و آن را از آسیب‌های جدی در امان نگه می‌داردو شما می‌توانید انواع رادیاتور ماشین مناسب خودروهای مختلف را در سایت لوازم یدکی یدک حقیقت مشاهده کرده و سپس آن را سفارش دهید. از آنجایی که خرید رادیاتور بخاری اصل اهمیت زیادی دارد پیشنهاد می‌شود آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. در یدک حقیقت تمامی محصولات ضمانت اصل بودن کالا دارند و شامل گارانتی می‌باشد.

 

سوالات متداول

چگونه می‌توان از وضعیت سالم بودن رادیاتور خودرو اطمینان حاصل کرد؟

برای اینکار باید سطح آب رادیاتور را نگاه کنید، همچنین دمای موتور را اندازه گیری کرده و در صورت داغ بودن برای رفع این مشکل تلاش کنید.

 

آیا تعویض فیلتر هوا در رادیاتور بخاری مورد نیاز است؟

فیلتر هوا در رادیاتور بخاری به عنوان بخشی از سیستم تهویه هوا محسوب می‌شود و وظیفه تصفیه هوای وارد شده به داخل اتاق خودرو را بر عهده دارد.

ارسال به تمامی نقاط ایران

پشتیبانی 24 ساعته

پرداخت در محل

روز ضمانت بازگشت